Od ilości rodzajów agencji marketingowych, działających na rynku można dostać solidnego zawrotu głowy. Czy wybrać specjalistę w wąskiej dziedzinie, czy raczej współpracować z agencją full service, która kompleksowo zajmie się marketingiem firmy? Jakie miejsce w tym zestawieniu znajduje agencja copywriterska?

Agencja marketingowa czy agencja copywriterska?

O tym, czym zajmuje się agencja marketingowa, pisałam tutaj tutaj, a o różnicach między agencją reklamową a marketingową tutaj. Krótko mówiąc — agencja marketingowa działa kompleksowo, korzystając z wiedzy specjalistów różnych dziedzin. Dzięki temu zdejmujesz sobie z głowy podpisywanie kilku umów z różnymi firmami. Współpracujesz z jedną, która — kolokwialnie mówiąc — ogarnie za Ciebie wiele tematów. Znasz zapewne powiedzenie: jak coś jest od wszystkiego, to jest do niczego. W przypadku agencji full service, 360 stopni i marketingowych działa to nieco inaczej. Oczywiście, gdyby wszystkim miała zajmować się jedna osoba, wówczas faktycznie kompleksowość mogłaby być nieco naciągana. Najczęściej jednak agencje specjalistyczne współpracują ze sobą, zyskując większy potencjał w działaniu. Dzięki temu mogą poszerzać swoją ofertę bez obawy o jakość, z której finalnie czerpie klient.

Gdy potrzebujesz wsparcia tylko w jednej wąskiej dziedzinie. Wówczas rzeczywiście lepsze efekty osiągniesz prawdopodobnie z kimś, kto daną tematykę ma w jednym palcu i tylko na niej się skupia. Jeśli zatem szukasz copywritera, nie musisz (choć nadal możesz) szukać agencji marketingowej, a właśnie agencji copywriterskiej. Ponadto, agencje SEO, zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych również często oferują usługi content writerów, jako uzupełnienie swojej oferty.

Czym zajmuje się agencja copywriterska?

Agencja copywriterska skupia copywriterów, content writerów i specjalistów SEO. W przypadku pisarzy, pracujących dla agencji copywriterskiej możesz spodziewać się specjalistów z różnych dziedzin, którzy będą w stanie napisać profesjonalne, merytoryczne teksty na zadany temat. Dobry copywriter i content writer potrafi napisać rzetelny artykuł na podstawie solidnego researchu, ale w niektórych dziedzinach lepiej, jeśli opiera się także na własnej wiedzy i doświadczeniu. Jeśli decydujesz się na współpracę z konkretną osobą, zwróć zatem uwagę na wiedzę tej osoby o Twojej branży, jeśli oczekujesz tekstów wysokiej jakości.

Agencja copywriterska najczęściej skupia zatem swoje usługi na takich obszarach jak:

  • tworzenie sloganów, haseł reklamowych, nazw marek, produktów i usług,
  • pisanie tekstów reklamowych i sprzedażowych, np. teksty na ulotki i do folderów, treści landing page`ów i mailingów, teksty ofertowe,
  • pisanie tekstów na www: opisy produktów i usług, teksty SEO, artykuły na blogi.

Agencja copywriterska czy samodzielny specjalista?

Fajnie by było, gdyby odpowiedzi na takie pytania były jednoznaczne. Tak naprawdę dla klienta nie ma większego znaczenia czy wybierze agencję copywriterską, czy samodzielnego copywritera — przynajmniej jeśli mówimy o jakości. W obydwu przypadkach należy zwrócić uwagę na portfolio, które pozwala zorientować się w jakości tekstów, jakie później otrzymamy. W razie obaw warto zamówić na początek jakąś mniejszą formę, aby sprawdzić, czy otrzymamy to, czego oczekujemy. Agencja agencji nie równa, podobnie nie sposób mierzyć jedną miarą umiejętności wszystkich copywriterów. Cena nie zawsze będzie wyznacznikiem jakości, ale pamiętaj, że na zrobienie sensownego researchu i napisanie dobrego tekstu zwyczajnie potrzeba czasu, dlatego zbyt niskie stawki powinny wzbudzić Twoją czujność.

Istotna różnica między agencją copywriterską a copywriterem wiąże się często z formą współpracy i rozliczenia. O ile w przypadku agencji spodziewać się można prostego zamówienia lub umowy i rozliczenia na podstawie faktury, to copywriterzy często pracują, jako freelancerzy. Wówczas współpraca może opierać się na umowie o dzieło, umowie zleceniu lub fakturze, o ile pisarz prowadzi własną działalność. Najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście FV, ale jeśli masz księgową, która zajmuje się kadrami, wówczas współpraca z wolnym strzelcem nie będzie kłopotem.

Copywriter – Bielsko-Biała, czyli o zaletach współpracy zdalnej

Potrzebny Ci copywriter z Bielska-Białej, czy lokalizacja nie ma znaczenia? Agencja copywriterska z Bielska sprawdzi się lepiej, jeśli ważny jest dla Ciebie kontakt osobisty. Wówczas rzeczywiście musisz szukać lokalnie. Pamiętaj jednak, że praca copywritera jest zajęciem, wykonywanym zazwyczaj zdalnie, bez straty na jakości usług. Jeśli jasno określisz swoje oczekiwania — a doświadczenia wiem, że najlepiej zrobić to w formie pisemnej, np. mailem lub zawrzeć w umowie o współpracy — wówczas w razie wątpliwości, możesz odnieść się do wcześniejszych ustaleń. Zapisanie wzajemnych wytycznych, znacznie lepiej porządkuje pracę i zmniejsza ryzyko ewentualnych nieporozumień.

Agencja copywriterska – czy nazwa ma znaczenie?

Czy róża pachniałaby inaczej, gdyby nadano jej inne imię? Tak naprawdę nie ma większego znaczenia czy wybierzesz samodzielnego copywritera, agencję copywriterską czy marketingową. Liczy się finalny efekt, czyli tekst, który zbudowany będzie na bazie wiedzy, doświadczenia i umiejętności, jakie posiada pisarz. Jeśli potrzebujesz dobrych tekstów lub artykułów na bloga i szukasz profesjonalnego copywritera – zapytaj o swoją ofertę. Aktualny cennik copywritingu znajdziesz tutaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published.