Reklama dźwignią handlu
Od lat nie chce być inaczej. Reklama jest nieodzowną częścią działań marketingowych i nie sposób od niej uciec. Trzeba jednak wiedzieć, że kluczowa w prowadzeniu działań promocyjnych jest asertywność. Tak, asertywność, czyli umiejętność mówienia handlowcom zdecydowanego „nie” na szybką sprzedaż reklam, które mają być dla naszej firmy niepowtarzalną okazją.
Analiza danych
Warto planować i analizować. Nieodzownym narzędziem każdego marketingowca powinien być plan marketingowy i media plan z budżetem na 6 lub 12 miesięcy. To on pozwoli zapanować nad wydatkami, a co istotne – pozwoli uniknąć (a przynajmniej zminimalizować ilość) kampanii nieopłacalnych. Na reklamę można wydać każde pieniądze, a „droga”, nie jest synonimem „skutecznej”.
Reklama w telewizji
Nie zawsze musi kosztować majątek! Nie każdy potrzebuje reklamy ogólnopolskiej. Telewizje regionalne posiadają bardzo ciekawe oferty reklamowe, nad którymi mogą zastanowić się firmy działające na rynku lokalnym. Do tego dochodzą kanały tematyczne, które dają szerokie możliwości targetowania naszej grupy docelowej.
Reklama w radiu
Podobnie jak z telewizja, ceny reklam radiowych oraz zakres proponowanych rozwiązań jest spory. Również tutaj mamy cały wachlarz możliwości tematycznych stacji i zróżnicowanych terytorialnie. W radiu zdecydowanie warto zostać na dłużej. Tu niezmiennie rządzi powtarzalność, ponieważ radia, często słuchamy przy okazji wykonywania innych czynności. Warto zatem zdecydować się na dłuższą kampanię, aby słuchacze mogli dobrze zapamiętać naszą reklamę.
Reklama w prasie
Jej udział w rynku odnotował w ostatnich latach druzgoczący spadek, ale media drukowane szukają nowych dróg i kuszą klientów nowymi rozwiązaniami. Oprócz klasycznej reklamy w prasie i czasopismach, możemy odnaleźć wiele interesujących ofert łączących reklamę drukowaną z internetową. Ilość tytułów i możliwości jest na tą chwilę tak duża, że firma z każdej branży znajdzie coś dla siebie.
Reklama w Internecie
e-marketing to wiodąca i najszybciej rozwijająca się gałąź współczesnej reklamy. Jest mierzalna i łatwo przeanalizować jej efekty. Ponadto najczęściej daje szerokie możliwości optymalizacji prowadzonych kampanii online nawet w ich trakcie, a także pozwala bardzo szczegółowo dobierać swoja grupę docelową. Dzięki danym statystycznym wiemy coraz więcej na temat naszych klientów, a to bezcenna wiedza, która całkowicie zmienia działania marketingowe i spojrzenie na potencjalnego klienta.