Słyszysz wszędzie, że content jest niezmiernie ważny, ale czy wiesz dlaczego? Marketing treści od kilku lat zyskuje na znaczeniu. Wszystko zaczął Google zmieniając algorytmy wyszukiwania. Już lata temu mówiło się o tym, że Google zmierza do rewolucji na liście wyszukiwań. I stało się!
Dawniej ważne było tylko to, aby byle gdzie w treści strony wrzucić słowa kluczowe. Nie musiało być mądrze, ani ładnie. Ważne, żeby były. Z tego powodu oczywiście łatwiej było pozycjonować strony, ale jednocześnie bezproblemowo można było budować swoją pozycję w wyszukiwarce opierając się na nieprawdziwych przesłankach. Stąd cała rewolucja.
Content is king
Google od lat zmierza do tego, aby właściciele stron internetowych zadbali o wartościowy kontent, a zatem o treść, która będzie zgodna z ich profilem działalności i będzie interesująca dla internautów. Moim zdaniem takie zmiany były bardzo potrzebne, nawet jeśli wszyscy mają teraz więcej pracy i muszą przyłożyć się do tego, co publikują.
Czym jest content marketing
Prowadząc stronę internetową, chcesz aby pojawiała się na szczycie listy wyszukiwać Google, prawda? Musisz zatem zadbać o to, aby na Twojej www znalazły się:
- wartościowe treści związane z Twoją działalnością,
- nie ograniczaj się. Na głównej stronie powinno znaleźć się co najmniej 1600 znaków,
- testy SEO zawierające słowa kluczowe, ale nie w przypadkowym ułożeniu. Tekst ma być poprawny językowo i merytorycznie,
- wiedza, która przyda się Twoim potencjalnym klientom: porady, teksty eksperckie, merytoryczne artykuły związane z Twoją działką,
- blog firmowy – nie bez powodu niemal wszyscy je już prowadzą. To świetny sposób na nienachalne przyciągnięcie na Twoją stronę potencjalnych klientów, a także na poprawienie wyników pozycjonowania Twojej strony.
Zobacz więcej na moim blogu
Jeśli interesujesz się zagadnieniami związanymi z marketingiem odwiedź mojego bloga i obserwuj @marketingzglowy w mediach społecznościowych (linki znajdziesz w stopce strony). Piszę tu m.in. o tym jak budować strategię marketingową i content marketingową. We wpisach staram się odpowiadać na pytania i wątpliwości moich klientów, a także bieżące zagadnienia z dziedziny marketingu.
Zapraszam do współpracy
Potrzebujesz wartościowych treści na swoją stronę? Myślisz o założeniu bloga firmowego? Koniecznie zajrzyj do zakładki Copywriting i pisanie tekstów, gdzie znajdziesz więcej informacji na temat możliwej współpracy. Czekam także na Twoje pytania. Skorzystaj z formularza i wyślij mi zapytanie.