Content marketing, czyli marketing treści

Słyszysz wszędzie, że content jest niezmiernie ważny, ale czy wiesz dlaczego? Marketing treści od kilku lat zyskuje na znaczeniu. Wszystko zaczął Google zmieniając algorytmy wyszukiwania. Już lata temu mówiło się o tym, że Google zmierza do rewolucji na liście wyszukiwań. I stało się!

Dawniej ważne było tylko to, aby byle gdzie w treści strony wrzucić słowa kluczowe. Nie musiało być mądrze, ani ładnie. Ważne, żeby były. Z tego powodu oczywiście łatwiej było pozycjonować strony, ale jednocześnie bezproblemowo można było budować swoją pozycję w wyszukiwarce opierając się na nieprawdziwych przesłankach. Stąd cała rewolucja.

Content is king

Google od lat zmierza do tego, aby właściciele stron internetowych zadbali o wartościowy kontent, a zatem o treść, która będzie zgodna z ich profilem działalności i będzie interesująca dla internautów. Moim zdaniem takie zmiany były bardzo potrzebne, nawet jeśli wszyscy mają teraz więcej pracy i muszą przyłożyć się do tego, co publikują.

Czym jest content marketing

Prowadząc stronę internetową, chcesz aby pojawiała się na szczycie listy wyszukiwać Google, prawda? Musisz zatem zadbać o to, aby na Twojej www znalazły się:

  • wartościowe treści związane z Twoją działalnością,
  • nie ograniczaj się. Na głównej stronie powinno znaleźć się co najmniej 1600 znaków,
  • testy SEO zawierające słowa kluczowe, ale nie w przypadkowym ułożeniu. Tekst ma być poprawny językowo i merytorycznie,
  • wiedza, która przyda się Twoim potencjalnym klientom: porady, teksty eksperckie, merytoryczne artykuły związane z Twoją działką,
  • blog firmowy – nie bez powodu niemal wszyscy je już prowadzą. To świetny sposób na nienachalne przyciągnięcie na Twoją stronę potencjalnych klientów, a także na poprawienie wyników pozycjonowania Twojej strony.

Zobacz więcej na moim blogu

Jeśli interesujesz się zagadnieniami związanymi z marketingiem odwiedź mojego bloga i obserwuj @marketingzglowy w mediach społecznościowych (linki znajdziesz w stopce strony). Piszę tu m.in. o tym jak budować strategię marketingową i content marketingową. We wpisach staram się odpowiadać na pytania i wątpliwości moich klientów, a także bieżące zagadnienia z dziedziny marketingu.

Zapraszam do współpracy

Potrzebujesz wartościowych treści na swoją stronę? Myślisz o założeniu bloga firmowego? Koniecznie zajrzyj do zakładki Copywriting i pisanie tekstów, gdzie znajdziesz więcej informacji na temat możliwej współpracy. Czekam także na Twoje pytania. Skorzystaj z formularza i wyślij mi zapytanie.