Jak nas widzą, tak nas piszą
W myśl tej zasady każda firma musi dbać o najwyższą jakość komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Temat wydaje się oczywisty, jednak gdy brak PR-owca, relacje firmy z otoczeniem budują się same z nie najlepszym skutkiem. Z pomocą przychodzi usługa PR dla firm, w ramach której mogę zadbać o dobry wizerunek firmy w mediach i nie tylko.
Budowanie wizerunku w mediach
Działania z zakresu Public Relations mają to do siebie, że informują otoczenie o tym, co ciekawego dzieje się w firmie, zaś wiadomości publikowane w mediach są niezaprzeczalnie bardziej wiarygodne niż standardowa reklama. Dzięki działaniom PR możemy dotrzeć do potencjalnych Klientów w sposób nienachalny i przez to bardziej skuteczny.
Public Relations a etyka
PR swoją złą sławę zdobyło przez nagminnie stosowanie określenie „czarny PR”, które niesie za sobą całą masę negatywnych skojarzeń. Trzeba jednak pamiętać, że ów określenie u swych podstaw zawiera w sobie błąd logiczny, ponieważ z założenia PR nie służy do tego, by kogoś oczerniać. Należy zatem jasno powiedzieć, że „czarny PR” nie istnieje. Zjawiska nazywane tym określeniem to „propaganda”, która z PR-em nie ma kompletnie nic wspólnego.Działania z zakresu Public Relations są u swych podstaw etyczne i prawdziwe, dlatego tak wartościowe. Osobiście szczególnie polecam wykorzystywanie narzędzi PR do promowania firmy, jako metod uczciwych i skutecznych.
Zakres działań Public Relations dla firm obejmuje m.in.:
– planowanie
działań PR w zakresie komunikacji wewnętrznej firmy oraz budowanie
jej wizerunku na zewnątrz,
– media relations – utrzymywanie
kontaktu z mediami oraz pełnienie funkcji rzecznika prasowego firmy,
redagowanie informacji prasowych, organizacja konferencji
prasowych,
– monitorowanie mediów,
– organizacja wydarzeń
specjalnych, imprez, eventów oraz pozyskiwanie patronów
medialnych,
– corporate identity – identyfikacja
wizualna firmy, produktu i usługi,
– PR kryzysowy –
planowanie działań w sytuacjach kryzysowych,
– planowanie
działań sponsorskich.
Serdecznie zapraszam do współpracy.