Jakieś 10-15 lat temu było łatwiej. Były po prostu agencje reklamowe. Dziś – w dobie królestwa digital marketingu – specjalności agencyjnych jest naprawdę sporo i działania marketingowe zdecydowanie nie ograniczają się już do druku ulotek, banerów i ogarnięcia gadżetów z logo. Dziś agencja marketingowa wspiera firmy na każdej płaszczyźnie, na której mieści się marketing.
Agencja reklamowa, a marketingowa
Na temat różnic między agencją marketingową i reklamową pisałam już krótko na blogu przeszło rok temu w artykule, który znajdziesz tutaj. W telegraficznym skrócie – oferta agencji marketingowej jest bardziej kompleksowa i obejmuje cały zakres działań marketingowych, takich jak: budowanie wizerunku firm, projekty content marketignowe, social media, kampanie Google AdWords (Google Ads), reklamy, projekty graficzne, media plany, analiza skuteczności dotychczasowych działań, budowa stron internetowych, tworzenie tekstów i copywriting, usługi SEO… Lista jest naprawdę długa. Atutem agencji marketingowej jest wielozadaniowość, którą wielu klientów bardzo sobie ceni.
Działania agencji marketingowej i mnogość działań marketingowych
Agencja marketingowa określana może być także mianem agencji 360o lub full service, ponieważ zazwyczaj nie specjalizuje się w tylko jednym, wąskim zakresie, ale zapewnia swoim klientom pełny wachlarz działań marketingowych. Nie zawsze wszystkie działania realizują pracownicy agencji. Często agencja współpracuje z podwykonawcami i innymi sprawdzonymi firmami, które specjalizują się w danej dziedzinie. Dzięki temu agencja marketingowa zyskuje przewagę nad konkurencją, ponieważ jej oferta jest kompleksowa i może proponować rozwiązania dla firm, dotyczące działań z różnych obszarów obsługiwanych nadal przez specjalistów.
Przewaga agencji marketingowych nad innymi
Zasadniczym atutem agencji marketingowej jest fakt, że klient otrzymuje od niej takie usługi, jakich aktualnie potrzebuje. Agencja reklamowa, SEO, social media czy inna agencja o wąskiej specjalizacji, wspiera biznes tylko w swojej dziedzinie, zaś działania marketingowe, jakich oczekują klienci są zazwyczaj dużo szersze. Oczywiście mówi się, że jak coś jest od wszystkiego, to bywa do niczego, jednakże zapewniam, że dobra agencja marketingowa broni się doświadczeniem w różnych dziedzinach lub współpracą z innymi agencjami. Dzięki temu klient nadal dostaje finalnie bardzo dobry produkt najwyższej jakości.
Oczywiście kompleksowa oferta agencji marketingowych to nie wszystko. Aby prowadzić działania marketingowe skutecznie, widzieć efekty wyznaczanych celów i pracy na sukces firmy, niezbędne jest wspomniane już wieloletnie doświadczenie w realizacji kampanii różnego typu i wdrażania działań w zakresie budowania wizerunku firm. Dopiero lata pracy na zróżnicowanym rynku, obsługa klientów w różnych obszarach i po prostu spędzenie większej ilości czasu na rozwijaniu kompetencji pracowników agencji w różnych dziedzinach, dzięki współpracy z różnymi klientami, może zapewnić obsługę na najwyższym poziomie. Każdą firmę wszakże tworzą ludzie, którzy pracują na sukces nie tylko samego klienta i jego firmy, ale także na swój własny. W branży usług marketingowych znajdziesz zatem często ludzi z pasją, którzy zwyczajnie lubią to, co robią.
Dobra agencja marketingowa i sukces z budowany pasją
Agencja marketingowa to wyjątkowy biznes. Kim trzeba być, aby prowadzić go skutecznie? Pracownicy agencji reklamowych to:
- osoby kreatywne, z głowami pełnymi pomysłów, dla których działania marketingowe i ich niekonwencjonalne planowanie są prawdziwym napędem do dalszej pracy,
- osoby o otwartych umysłach, których nie ograniczają stereotypy i nuda,
- twórcy: graficy i pisarze, których praca zazwyczaj jest autentyczną pasją,
- copywriterzy, budujący wartościowy content – tu doświadczenie i wiedza z wielu dziedzin ma kluczowe znaczenie dla osiągania dobrych efektów,
- twórcy stron www – zatem osoby, posiadające nie tylko wysoki zmysł estetyczny, ale także rozumiejące współczesne mechanizmy rządzące branżą e-commerce i digital marketingiem,
- specjaliści SEO, którzy wiedzą czego potrzeba do szczęścia Twojej stronie www, aby pojawiła się w top 10 wyników Google,
- ci, którzy ogarniają i oceniają całość – analiza i myślenie wielopłaszczyznowe jest ich mocną stroną,
- urodzeni handlowcy, którzy nie tylko wiedzą, ale też czują jak działa sprzedaż produktów i usług,
- stratedzy, którym nie straszne słowo „budżet” i „analiza” – to oni są od budowania ambitnych celów i media planów,
- analityczni konstruktorzy kampanii reklamowych, które odnoszą sukces (Google AdWords = Google Ads, kampanie digitalowe, w social mediach i inne),
- budowniczy wizerunku firm, którzy z powodzeniem kreują pozytywne skojarzenia klientów z marką.
Ta lista powinna być jeszcze dłuższa, ponieważ rozwiązania, jakie oferuje agencja marketingowa, doświadczenie jej pracowników i wachlarz tematów potrzebnych do efektywnej obsługi firm jest doprawdy imponująco szeroki.
Agencja marketingowa: Bielsko-Biała czy cała Polska
Marketing z głowy jest agencją marketingową, której siedzibą jest wprawdzie Bielsko-Biała, jednakże klienci pochodzą z dosłownie całej Polski (i nie tylko). Rosnąca popularność działań digitalowych sprawia, że działania marketingowe prowadzone są w zdecydowanej większości online. Współpraca zdalna w tej dziedzinie już chyba nikogo nie dziwi, poza klientami, którzy mają naturalną potrzebę rozmowy face to face. Zdecydowana większość firm decyduje się jednak na współpracę internetową.
Agencja marketingowa współczesnych czasów opiera zatem swoje działania głównie w sieci, dlatego też kluczowe zdziałania jakich się podejmuję każdego dnia, opierają się głównie na content marketingu i copywritingu. Zajmuję się kompleksową obsługą firm w zakresie działań marketingowych, niemniej jednak specjalizuję się w pisaniu unikalnych tekstów na www. Copywriting jest moją pasją i zajmuję się nim z niekłamaną przyjemnością, korzystając z mojego wykształcenia i wieloletniego doświadczenia. Dzięki temu mogę zaoferować swoim klientom wartościowe treści, gdzie moja rola nie kończy się na odtwórczym napisaniu tekstu na zadany temat. Jako marketerka rozumiem jak ważny jest content i co klient ma dzięki niemu osiągnąć. Właśnie dlatego patrzę zazwyczaj na każdy tekst, jak na część całości działań marketingowych, a nie tylko zlecenie do zrobienia na szybko.
Skoro moją specjalnością jest copywriting, po co mi agencja marketingowa?
Agencja marketingowa jest sygnałem dla moich potencjalnych klientów, który mówi o tym, że znajdą u mnie nie tylko dobre teksty, ale także kompleksową obsługę w zakresie marketingu wtedy, kiedy będą mieli taką potrzebę.
Zapraszam do współpracy 🙂