Czym jest media plan?
Media plan to nic innego jak planowanie mediów, czy też działań promocyjnych Twojej firmy wraz z umieszczeniem ich w konkretnym czasie oraz wskazaniem budżetu, jakiego ów działania wymagają. Media plan sporządzony może być w formie opisowej, bądź w postaci tabeli. Ta druga forma jest zdecydowanie lepsza, ponieważ przejrzyście pokazuje wszystkie zaplanowane kampanie.
Po co komu media plan?
Lubicie wyrzucać pieniądze w błoto? Nie? Dlatego musicie mieć dobry media plan dla swojej firmy. To dokument, który pozwala zapanować nad budżetem działań marketingowych, a przede wszystkim pomaga nie wydawać pieniędzy na tak zwane okazje, które bombardują codziennie chyba każdego marketingowca.
Obecnie mamy do czynienia z tak ogromną ilością możliwości reklamowych, że na działania promocyjne można wydać w zasadzie każde pieniądze. Co więcej, handlowiec, który do nas dzwoni, mailuje lub puka do drzwi biura, ze wrodzonym sobie wdziękiem przekonuje, że jego oferta będzie dla naszej firmy najkorzystniejsza z najkorzystniejszych. Znacie to? Od dziś postawcie na własny media plan, a na promocyjne okazje zostawcie sobie tylko maleńką furtkę. Dzięki temu środki na promocję nie będą przeciekać Wam przez palce, a już po kilku miesiącach, działania marketingowe powinny okazać się zdecydowanie bardziej efektywne.
Media plan i co dalej?
Dostaniesz od nas profesjonalny media plan dla Twojej firmy i co masz z nim zrobić? Możesz go realizować samodzielnie lub z moją pomocą. To Ty decydujesz w jakich obszarach potrzebujesz mojego wsparcia. Pamiętaj, aby po każdej zakończonej kampanii prosić kontrahenta o statystyki z przeprowadzonych działań. Pomogą Ci one w planowaniu kolejnych działań i pokażą w jaką promocję warto inwestować pieniądze.