Efektywne kampanie reklamowe
Kluczem do sukcesu każdej kampanii reklamowej jest skuteczna analiza sytuacji wyjściowej i rzetelnezaplanowanie działań promocyjnych przy uwzględnieniu wyników wcześniejszych akcji. Ilość możliwości promocyjnych, jakie proponuje dzisiejszy rynek reklamy, jest tak duża, że etap planowania jest zdecydowanie kluczowy i warto oddać go w ręce specjalisty, który rozróżni efektywne formy reklamy, od tych, które są zaledwie efektowne.
Samemu czy z agencją reklamową?
Czy do tworzenia dobrej kampanii niezbędna jest agencja reklamowa z całym sztabem ludzi? Niekoniecznie. Zazwyczaj wystarczy jedna kreatywna osoba, która zna się na rzeczy. Punktem wyjściowym w takiej sytuacji może być spotkanie ze mną, wspólne wypełnienie briefu i przygotowanie przeze mnie odpowiedniej kampanii na ustalonych wspólnie zasadach.
Określenie grupy docelowej
Co istotne, bezwzględnie należy pamiętać, że kampania reklamowa musi być przede wszystkim odpowiednio stargetowana, aby trafić do naszego Klienta. Bez tego, nawet najbardziej błyskotliwa i najdroższa reklama będzie najzwyczajniej w świecie nieskuteczna. Pracę zaczynamy zatem zawsze od zastanowienia się kim jest nasz Klient i jak najlepiej do niego dotrzeć. W ten sposób poznamy naszą grupę docelową.
Proces tworzenia kampanii reklamowej to m.in.:
– wypełnienie
briefu, który odpowie m.in. na pytania dotyczące celu kampanii
reklamowej i
jej odbiorców oraz oczekiwań Klienta,
– opracowanie
planu kampanii
reklamowej,
–
opracowanie materiałów graficznych oraz realizacja kampanii,
–
analiza skuteczności.
Zapraszam do współpracy.