Specjalista ds. marketingu potrzebny od zaraz?
Efekty prowadzonych działań marketingowych dalekie są od oczekiwań, a sprzedaż wciąż nie chce osiągnąć założonego poziomu? Najwyraźniej pora sięgnąć po pomoc specjalisty.
Planowane działań marketingowych należy oprzeć na analizie sytuacji wyjściowej firmy oraz efektywności dotychczas prowadzonych kampanii. Z jednej strony wiele można zrobić samodzielnie, jednakże z drugiej – spojrzenie na prowadzone działania przez kogoś z zewnątrz bywa strzałem w dziesiątkę. Osoba spoza firmy może bowiem obiektywnie ocenić sytuację wyjściową przedsiębiorstwa, ponieważ wolna jest od emocji i wszelkich zależności, które mogłyby zakłócać ten proces.
Dla kogo doradztwo marketingowe?
Doradztwo marketingowe jest usługą kierowaną do właścicieli firm oraz osób, które zajmują się marketingiem małych i średnich przedsiębiorstw, a także do działów marketingu instytucji państwowych, szkół i uczelni, placówek medycznych, wszelkich organizacji oraz korporacji. Oferta jest zawsze przygotowywana przy uwzględnieniu potrzeb Klienta i zgodnie z jego wskazówkami. Zakres doradztwa marketingowego dla firm jest każdorazowo ustalany po rozmowie z Klientem i dopiero wówczas wyceniany. Wiem doskonale, że niekiedy w zupełności wystarczy godzinna rozmowa i nakreślenie dalszej ścieżki działań promocyjnych, a czasem sytuacja wymaga stworzenia kompleksowego planu działań marketingowych i wsparcia przy ich realizacji.
Możliwe formy i zakres doradztwa marketingowego dla firm to m.in.:
– spotkanie
w celu omówienia aktualnej sytuacji i wstępnego zaplanowania
dalszych działań (rozliczenie od godziny doradztwa). Doradztwo
obejmuje działania w obszarze Public
Relations (komunikacja
wewnętrzna i zewnętrzna firmy, współpraca
z mediami, organizacja
eventów), social
media (media
społecznościowe,
m.in. Facebook, Instagram, Google+, blogi), marketing
online (m.in. analiza
SEO strony internetowej, kampanie Ad Words, kampanie banerowe, e-mail
marketing)
oraz przygotowania tekstów (copywriting, teksty
SEO na
www, informacje prasowe, korekta tekstu, opisy do katalogów,
folderów, ulotek i innych),
– analiza
skuteczności dotychczas
prowadzonych działań
promocyjnych,
– optymalizacja
kosztów prowadzonych działań
marketingowych,
– opracowanie
planu działań marketingowych na
ustalony okres czasu dla określonego budżetu,
– doradztwo
w zakresie identyfikacji
wizualnej firmy i
istniejących materiałów graficznych.
Usługi marketingowe dla firm – obszar działania
Usługa doradztwa marketingowego online dostępna jest dla firm z całego kraju, jednak jeśli zależy Państwu na spotkaniu, obszar mojego działania skupia się przede wszystkim na Podbeskidziu (głównie Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Żywiec), ale również na Śląsku (m.in. Pszczyna, Tychy).
Zapraszam do współpracy.