Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz!
Nie dajmy się zwariować i traktujmy te słowa z przymrużeniem oka, jednak trudno zaprzeczyć stwierdzeniu, że obecność firmy w mediach społecznościowych w dzisiejszych czasach staje się swego rodzaju standardem. W zależności od branż i rodzaju prowadzonej komunikacji, efekty z działań w zakresie social media będą różne. Są to jednak kanały, dzięki którym możemy pozyskać nowych Klientów, przy relatywnie niewielkich nakładach finansowych.
Reklama w social media
Trzeba wiedzieć, że oprócz prowadzenia profilu na Facebooku, Instagramie, Google+, Youtube czy Goldenline, portale społecznościowe dają szerokie możliwości targetowania reklam, a co zatem idzie – tworzenie efektywnych kampanii, kierowanych do konkretnych użytkowników sieci. Dzięki temu możemy bardzo precyzyjnie określić grupę odbiorców naszej reklamy, realnie zwiększając w ten sposób szansę na dotarcie do potencjalnego Klienta.
Content marketing
Media społecznościowe pozwalają także na prowadzenie działań z zakresu content marketingu, a zatem marketingu treści, polegającego na publikowaniu materiałów ciekawych dla użytkowników. Mogą to być porady, artykuły czy filmiki, zawierające treści przydatne dla naszych Klientów. Portale społecznościowe czy blogi doskonale nadają się do dystrybucji takich treści. W ten sposób budujemy zarówno pozytywny wizerunek firmy, jak również przywiązujemy do siebie naszych Klientów zyskując szczególną lojalność.
Zakres działań z wykorzystaniem mediów społecznościowych to m.in.:
– założenie
i prowadzenie
profilu firmowego w
najbardziej popularnych mediach
społecznościowych,
np. Facebook,
Instagram, Google+, YouTube, Goldenline,
–
opracowanie i prowadzenie
kampanii reklamowych w
wybranych mediach
społecznościowych,
–
założenie i pisanie
bloga firmowego.
Zapraszam do współpracy.