Potrzebujesz marketingowego wsparcia, ale niejedna agencja już Cię zawiodła? Jak wybrać agencję marketingową, aby nie stracić czasu i pieniędzy?
Co to jest agencja marketigowa
Na temat różnicy między agencją reklamową, a agencją marketingową pisałam ostatnio na blogu we wpisie Agencja marketingowa czy agencja reklamowa. Przypomnę w telegraficznym skrócie, że agencja marketingowa zajmuje się całością zjawisk marketingowych bez określenia ścisłej specjalizacji. Ja zdecydowałam o założeniu agencji marketingowej właśnie, ponieważ wiedziałam, że skupiać będę się na doradzaniu w zakresie marketingu w kompleksowym ujęciu, a także wykorzystam swoje umiejętności z tej dziedziny, które zdobywałam przez lata pracy w działach marketingu różnych firm.
Zajmuję się zatem doradztwem marketingowym, piszę media plany i planuję kampanie reklamowe, tworzę plany marketingowe, na życzenie klienta kompleksowo realizuję kampanie reklamowe (Google Ads, media społecznościowe, inne reklamy internetowe, reklamy w prasie, radiu i Telewizji), zajmuję się PR-em firm, piszę teksty wszelkiego typu (copywriting): teksty SEO na www, wpisy na bloga, opisy produktów i usług, informacje prasowe i inne, tworzę projekty graficzne (identyfikację wizualną dla firm, projekty logotypu, projekty ulotek, plakatów i inne)…
Długo mogłabym tu wymieniać czym zajmuję się bez pomocy podwykonawców. Jeśli nie znam się na czymś tak dobrze, jakbym chciała lub nie mam technicznych możliwości w wykonaniu danego zlecenia osobiście, wówczas korzystam z pomocy specjalistów w różnych dziedzinach, którzy w moim imieniu dla moich klientów uzupełniają moje działania (przykładowo drukujemy materiały reklamowe czy pozycjonujemy strony www). Oto właśnie istota agencji marketingowej. Klient znajdzie tu kompleksową pomoc w dziedzinie marketingu, nie tracąc czasu na poszukiwania kilku firm, specjalizujących się w konkretnych działkach.
Agencja marketingowa – czy warto?
Jeśli prowadzisz samodzielnie marketing swojej firmy zapewne zastanawiasz się czy warto wydawać pieniądze na współpracę z agencją marketingową. Wcale Ci się nie dziwię 😉 Zatrudnienie agencji marketingowej ma jednak wiele zalet:
- zyskujesz czas na inne aktywności zawodowe i osobiste,
- oddajesz sprawy w ręce specjalistów, zatem możesz spodziewać się korzystnych efektów dla Twojej firmy,
- w każdej chwili możesz zrezygnować ze współpracy z agencją marketingową (przynajmniej z moją) i w dowolnym momencie do niej wrócić,
- nie musisz zatrudniać pracownika działu marketingu i ponosić z tego tytułu wysokich kosztów. Nie interesuje Cię także kodeks pracy 😉
- dostajesz obsługę nielimitowaną czasowo, a nie tylko od 8 do 16,
- rozliczasz się zadaniowo, a nie za wysiedziane przy biurku 8 godzin dziennie.
To oczywiście tylko przykładowe atuty nawiązania współpracy z moją agencją marketingową. Oczywiście rozpoczynając takie działania nie masz pewności czy będziesz zadowolona/y. Jak zatem znaleźć solidną agencję marketingową?
Solidna agencja marketingowa
Niestety nie ma złotej rady w tym zakresie. Sama niejednokrotnie miałam do czynienia w swoim zawodowym życiu z agencjami i firmami, które delikatnie mówiąc nie były fair. Mam jednak kilka wskazówek, które mogą być dla Ciebie pomocne:
- poproś o ofertę współpracy w interesującym Cię zakresie kilka firm, które wpadną Ci w oko,
- cena to nie wszystko. Nie rzucaj się łapczywie na taniość, bo może finalnie okazać się, że jeszcze do tego dopłacisz. Z drugiej strony – to, że ktoś wysoko wycenia swoją pracę nie znaczy jest tyle warta,
- obejrzyj portfolio. Jeśli nie znajdziesz go na www, poproś o przykłady dotychczasowych realizacji. One mogą Ci wiele powiedzieć na temat efektów, jakich możesz się spodziewać.
- czytaj opinie. Mało opinii nie znaczy źle. Pamiętaj, że dziś bardzo łatwo kupić opinie niestety. Popatrz raczej na jakość opinii i zwróć uwagę na te negatywne. Niestety prędzej wrzucamy do sieci opinie negatywne niż pozytywne (i to nie tylko oceniając agencje marketingowe). Opinie o mojej firmie znajdziesz tutaj,
- na początek zacznij od małego zlecenia. Ocenisz w ten sposób jakość wykonanej pracy, terminowość, jakość kontaktu z agencją i szybkość reakcji. Jeśli będziesz zadowolona/y, wówczas możesz rozszerzyć współpracę.
Agencja marketingowa Bielsko-Biała czy.. online?
I na koniec małe spostrzeżenie. Jeśli szukasz agencji marketingowej nie ograniczaj się do swojej okolicy. Marketing jest tym rodzajem pracy, który swobodnie można wykonywać w 100% zdalnie, nie tracąc nic na jakości finalnego projektu. Zresztą, wiele agencji tak właśnie funkcjonuje.
Masz pytania? Napisz do mnie 🙂