Czy sponsorowanie eventu może być opłacalne? Jasne, że tak. Nie zawsze będzie łatwo policzalne, ale wizerunkowo bezcenne.

Partner wydarzenia

Tytuł partnera wydarzenia brzmi dobrze, a nie musi wiązać się z dużymi nakładami finansowymi. Korzystnym rozwiązaniem będzie na przykład rozliczenie barterowe i ufundowanie nagród, czy wsparcie imprezy o własne produkty i usługi. Zakres reklamy, jaką za to otrzymamy zależy od indywidualnych ustaleń i rangi wydarzenia, ale najczęściej można tu liczyć na umieszczenie logotypu w materiałach drukowanych (ulotki, plakaty, grafiki do publikacji w Internecie), informacje o firmie, jako partnerze w mediach informujących o wydarzeniu, czy możliwość umieszczenia swoich roll upów lub banerów w widocznym miejscu podczas imprezy.

Sponsoring

Tytuł sponsora wiąże się zazwyczaj z pokryciem kosztów części imprezy, ale bywa także rozliczane w formie wspomnianego wcześniej barteru. Tu raczej wartość usługi będzie większa niż w przypadku partnerów, choć nie jest to regułą. W zamian dostaniemy mniej więcej to, co w przypadku partnerstwa, ale warto także negocjować możliwość umieszczenia nazwy firmy w tytule imprezy. Wówczas nasza obecność w evencie nie ujdzie niczyjej uwadze.

Zadbaj o PR swojej firmy

Oprócz możliwości reklamy podczas imprezy otrzymujemy coś znacznie bardziej atrakcyjnego: gorący i wdzięczny temat do informacji prasowej do mediów. Biorąc udział w takiej inicjatywie grzechem jest z tego przywileju nie skorzystać. Piszmy do mediów, o tym co robimy, chwalmy się tym w social mediach, a najlepiej relacjonujmy na bieżąco nasz udział w evencie. Oto dostajemy na tacy świetny temat do różnych publikacji, sesji zdjęciowych, filmów promocyjnych, a nade wszystko do nienachalnej i wiarygodnej reklamy swojej firmy i możliwości wzmacniania jej wizerunku.

Ambient marketing

Działania sponsoringowe dają także spore pole do popisu dla działań ambient marketingowych, a zatem niestandardowych form promocji, które znacznie lepiej zapadną w pamięci potencjalnym klientom i jeszcze lepiej zadziałają na wizerunek firmy. Bądźcie zatem kreatywni i działajcie! W owym działaniu jest moc i… wiele przyjemności i satysfakcji, gdy będziecie czytać kolejne wzmianki w mediach o Waszej firmie 🙂

IV śląski zlot Syren

Jeśli właśnie szukacie nowych możliwości budowania wizerunku Waszej firmy przemyślcie partnerstwo lub sponsoring w trakcie IV śląskiego zlotu Syren, który odbędzie się w dniach 24-26 maja 2019 w Ustroniu. Impreza odbywa się co 2 lata i skupia kilkadziesiąt załóg w charakterze uczestników. W jej trakcie zawsze jest miejsce na prezentację aut dla szerszej widowni, dzięki czemu udział sponsorów i partnerów zlotu widoczny jest w różnych miejscach. Ponadto impreza zawsze odbywa się pod patronatami mediów, dlatego też do dziś znajdziecie w Internecie masę linków do publikacji z poprzednich imprez:

http://katowice.tvp.pl/20176166/

Organizatorzy otwarci są na nowe pomysły i indywidualnie określają warunki partnerstwa lub sponsoringu. Wszystkich zainteresowanych współpracą reklamową przy evencie zapraszam do kontaktu ze mną: kontakt@marketingzglowy.com.pl lub z organizatorem: zlot@syren.pl.