Patronat medialny nad wydarzeniem jest absolutnie doskonałym narzędziem Public Relations: wzmacnia wizerunek, zwiększa zainteresowanie, buduje rangę imprezy. Według mnie nie ma tu miejsca na dyskusję czy warto starać się o patronaty medialne czy nie. Odpowiedź jest tylko jedna: warto!
Impreza pod patronatem honorowym
Oczywiście istnieją nie tylko patronaty medialne, ale również patronaty honorowe. O jedne i drugie warto się starać, ponieważ niezmiennie doskonale wpływają na postrzeganie samej imprezy, jak również organizatorów. Jeśli zatem planujecie ciekawy event, zgłoście swoją prośbę o patronat honorowy nad wydarzeniem do Prezydenta lub Burmistrza Miasta lub do gminy. Szukajcie także w innych instytucjach, mających pieczę nad Waszym terenem lub branżą. Pamiętajcie, że najgorsze z czym możecie się spotkać, to odmowa. Próbować zawsze warto!
Patron honorowy przynosi korzyści
Pozyskanie patrona honorowego niesie za sobą nie tylko korzyści wizerunkowe. Niektóre instytucje posiadają środki i możliwości, aby wesprzeć w jakiś sposób organizowana przez Was imprezę. Możliwości jest tu wiele, ale ich dobór zależeć będzie od charakteru eventu, dlatego przed podjęciem działań mających na celu pozyskanie patronatu, należy najpierw spokojnie przeanalizować w czym dany organ może nam jeszcze pomóc i od razu o to wnioskować.
Rola patrona medialnego
Jak zainteresować media swoim projektem? Z pewnością dokładnie go opisać i szukać takich tytułów, które faktycznie mogą być zainteresowane Waszym wydarzeniem. Jeśli impreza ma charakter lokalny, zawsze warto prosić o wsparcie media regionalne. Z drugiej strony pozostają nam media branżowe, dla których Wasza impreza będzie ciekawym tematem na relację czy artykuł.
Co zyskujecie oprócz możliwości budowania wizerunku imprezy i firmy? Najczęściej zapowiedzi w danym tytule oraz relację z wydarzenia. Często znajdziecie się także w specjalnej zakładce na stronie patrona.
Ile kosztuje patronat
Szczerze mówiąc nie wiem, bo w ciągu mojej kilkunastoletniej pracy w marketingu jeszcze nie zdarzyło mi się za niego płacić 😉 Jeśli nie uda Wam się pozyskać bezpłatnego patronatu, to najczęściej możecie spotkać się z propozycją transakcji wiązanej, na zasadzie: dostaniecie patronat, jeśli wykupicie jakąś reklamę w danym medium. Według mnie patronat z natury powinien być bezpłatny, ale w dzisiejszych czasach niestety różnie to wygląda. Patronaty honorowe miast i instytucji z kolei będą bezpłatne (nie spotkałam się jeszcze z inną opcją).
Jak się za to zabrać?
Chętnie doradzę i z największą przyjemnością pomogę w zdobyciu patronatów. Nie zawsze jest łatwo i nie zawsze się udaje, ale jeśli impreza warta jest zachodu, to grzechem byłoby nie spróbować! Polecam się: kontakt@marketingzglowy.pl.