Pozornie odpowiedź wydaje się prosta: opis powinien zawierać informacje o produkcie, dzięki którym klient będzie mógł zdecydować się na zakup. Czy jednak suche fakty wystarczą, aby sprzedać? Raczej nie…

Jak napisać opisy produktów

Przede wszystkim zbierz możliwie dużo danych na temat towaru lub usługi, dla którego tworzysz opis produktu do sprzedaży. Znajdź parametry, specyfikacje i opis funkcji. Zastanów się jak dane będą ważne dla kupującego. Nie zapomnij także o zaletach produktu, które powinny być przejrzyście rozpisane, aby przekonać do zakupu.

Stwórz szablon opisu produktu

Zanim zabierzesz się za pisanie opisów produktów do sklepu internetowego, stwórz szablon opisu produktu, dzięki któremu będzie Ci łatwiej pisać. Ponadto wykorzystanie powtarzalnego planu opisu produktu sprawi, że opisy będą wyglądały profesjonalnie, a sklep będzie sprawiał wrażenie uporządkowanego. Z całą pewnością takie opisy będą też bardziej przejrzyste dla klienta, co może przełożyć się na sprzedaż.

Opis produktu, który sprzedaje

To oczywiste, że opisy produktów do sklepów internetowych muszą:

  • zawierać rzetelne dane na temat opisywanych towarów i/lub usług,
  • być napisane poprawną polszczyzną z zachowaniem zasad ortografii i interpunkcji,
  • być przejrzyste, czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy (np. z pomocą zastosowania schematu opisu produktu lub usługi),
  • zawierać słowa kluczowe, które pomogą znaleźć własnie Twój sklep w sieci,
  • stanowić wartościowy kontent, a zatem nie kopiujemy i piszemy z sensem.

Pamiętaj zatem o wyłonieniu listy słów kluczowych, które powinny znaleźć się w treści opisu produktu. Niejednokrotnie pozycjonować Twój opis produktu będzie sama jego nazwa wraz z oznaczeniem producenta, jednakże słowem kluczowym mogą być także czynności, do których służy dany towar i inne właściwości. Jeśli nie wiesz jakich słów kluczowych użyć, możesz skorzystać z licznych narzędzi, które Ci w tym pomogą.

Narzędzia do wybierania słów kluczowych

Mówiąc o słowach kluczowych mam na myśli nie tylko krótki frazy, ale także całe zapytania, po których użytkownicy sieci mogą trafić na Twoją stronę. W znalezieniu tych pierwszych sprawdzi się choćby planer słów kluczowych dostępny za darmo w narzędziu Google Ads, służącym do tworzenia płatnych reklam w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google.

Innym niezwykle przydatnym, a jednocześnie banalnym w obsłudze jest darmowe narzędzie Answer The Public, które na bazie wybranego hasła wybierze dla Ciebie najczęściej wyszukiwane frazy w danej kategorii, w wybranych kraju u języku. Na podstawie tak wyłonionych słów możesz tworzyć tytuły wpisów blogowych (a także i opisów produktów – w zależności od tego, co sprzedajesz) oraz listę fraz kluczowych, która pomoże Ci w pozycjonowaniu Twojego sklepu i zwiększeniu sprzedaży produktów.

Opisy produktów – cena

Wszystko fajnie, ale co zrobić jeśli nie masz czasu na własnoręczne pisanie opisów produktów do sklepu internetowego, albo idzie Ci to jak przysłowiowa krew z nosa? Możesz zlecić usługę pisania opisów produktów i usług na www. Standardową stawkę za copywriting znajdziesz w sklepie online, jednakże przy większych zleceniach (a takie zazwyczaj bywają potrzeby tworzenia opisów produktów) cena może być mniejsza nawet o połowę. Wszystko zależy od zakresu i wielkości zleconych prac. Napisz czego potrzebujesz, aby otrzymać indywidualną wycenę copywritingu.

Duża ilość opisów produktów

Jeśli rozwijasz swój sklep internetowy i potrzebujesz dużej ilości opisów produktów (setek czy tysięcy), wówczas najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie pisania opisów produktów na zewnątrz, ze względu na czas realizacji takiego zamówienia. Samodzielne pisanie zawsze zajmie nieporównanie więcej czasu, aniżeli praca zespołu profesjonalnych copywriterów, którzy napiszą Twoje opisy produktów i usług w ustalonych terminach.

Zapraszam do współpracy! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.