Jeśli jesteś marketerem, to wiesz doskonale jak istotny jest wartościowy content. Blog firmowy jest jednym z lepszych sposobów na budowanie treści, które w nienachalny sposób przyciągną nowych klientów, a także poprawią wyniki pozycjonowania w Google.
Co daje blog firmowy
Blog firmowy to właśnie ów wartościowy content, o którym w kółko słyszysz. Oczywiście musisz go wypełnić treściami dobrej jakości. Nie ma tu zatem miejsca na jakiekolwiek kopiowanie (nawet Twoich tekstów ze strony), a Twoje wpisy muszą być absolutnie niepowtarzalne. W tej sposób nie tylko poprawisz widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, ale także budujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.
W podobny sposób możesz działać nie tylko słowem pisanym. Nagrywanie podcastów i materiałów wideo to także wartość, którą możesz dać swoim potencjalnym klientom. Tylko pozornie oddajesz swoją wiedzę za darmo. W praktyce znacząco zwiększasz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów i tym samym na zwiększenie dochodów firmy.
Blog firmowy – jak zacząć
Na początek musisz zastanowić się nad tym, jakiego rodzaju wiedza może przydać się Twoim potencjalnym klientom i na tej podstawie przygotuj listę pierwszych tematów blogowych wpisów. Koniecznie zrób też zestawienie słów kluczowych, po których pozycjonujesz (lub chcesz pozycjonować) swoją stronę. Dobrze, jeśli takie słowa pojawią się także w tytułach wpisów oraz nagłówkach w tekście, ponieważ w ten sposób najszybciej zbudujesz pozycję strony w Google.
Gdzie założyć blog firmowy
Jeśli Twoja firmowa strona znajduje się na WordPressie, to technologicznie Twój blog jest już gotów. Pozostaje go tylko „wyciągnąć” na światło dzienne. Jeśli nie ogarniasz WordPressa samodzielnie, zwróć się o pomoc do programisty.
W zależności od tego, jak zbudowana jest Twoja strona, najprawdopodobniej konieczne będzie zwrócenie się do autora strony lub innego programisty o poczynienie odpowiednich zmian. Zanim uruchomisz zakładkę „Blog”, przygotuj kilka pierwszych tekstów, aby nowa sekcja nie świeciła pustkami. Pierwsze wrażenie jest przecież bardzo ważne.
Jak pisać blog firmowy
Kluczowa zasada jest następująca: pisz zrozumiale do swoich odbiorców. Używaj ich języka, aby chętnie czytali Twoje wpisy. Krótko mówiąc: nie pisz slangiem do prawników i językiem urzędowym do budowlańców 😉 Oczywiście dbaj o poprawność stylistyczną, ortograficzną i interpunkcyjną, a także staraj się wpleść w swój tekst przygotowane wcześniej słowa kluczowe. Muszą wyglądać w tekście naturalnie. Wepchnięte na siłę sprawią, że wpisu nie będzie się dało czytać.
Teksty najlepiej pisz samodzielnie, bo to Ty najlepiej znasz swoją firmę i branżę. Jeśli jednak nie masz na to czasu, albo pisanie nie należy do Twoich mocnych stron, wówczas zleć to profesjonaliście. Więcej dowiesz się tutaj.
Powodzenia! 🙂