Pisanie tekstów jest podstawowym zadaniem copywriterów. Jak zacząć to robić samodzielnie i czy faktycznie się to opłaci? Jeśli chcesz zacząć pisanie tekstów na potrzeby swoich stron internetowych, na początek dowiedz się po co Ci content i dlaczego musi być wartościowy.
Nauka pisania tekstów
Na temat content marketingu i tego, na co warto zwrócić uwagę budując swoją strategię rozwoju firmy, przeczytasz w jednym z moich ostatnich artykułów. Najważniejsze, aby zrozumieć, że tworzenie wartościowych treści polega na pisaniu na tematy, które niosą nowe informacje wyszukiwane przez klientów w Google. Właśnie dlatego doskonałym pomysłem na pisanie tekstów jest prowadzenie bloga na swojej stronie internetowej, bo to on – umiejętnie tworzony – będzie idealny dla pozycjonowania Twojej www. OK, umiejętnie czyli jak?
Aby pisanie tekstów było skuteczne, potrzebne Ci doświadczenie i kreatywność. Kiedy już ustalisz tematy artykułów i wyłonisz słowa kluczowe istotne dla pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, wówczas spróbuj stworzyć konspekt Twojego artykułu. Najlepiej rozpisać sobie nagłówki, które poprowadzą Cię przez całą treść. Staraj się używać języka, jakim posługują się Twoi potencjalni klienci. Pamiętaj, że nie piszesz rozprawki na lekcję polskiego 😉 Pisz do ludzi, pamiętając o zasadach ortografii i interpunkcji, a także dbając o odpowiednią stylistykę tekstu.
Jeśli myślisz, że pisania tekstów nie musisz się uczyć – jesteś w błędzie. Treści wrzucane na bloga regularnie analizuj. Sprawdzaj, które cieszą się większą popularnością i staraj się w kolejnych wykorzystać doświadczenie, które pomału zdobywasz. Pisanie artykułów wcale nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać…
Pisanie tekstów dla stron internetowych
Wartościowe treści na strony www to podstawa współczesnych działań SEO. Bardzo ważne jest to jakiego języka używasz w swoich tekstach, czy opisy produktów zawierają informacje cenne dla odbiorców i czy z pomocą bloga wykorzystujesz możliwości ważne dla Twojej branży.
Pisanie tekstów nie ogranicza się do używania przypadkowych słów. Wręcz przeciwnie. Nie zapominaj o zasadach SEO. To one będą decydować o Twojej obecności w top 10 Google. Słowa kluczowe muszą pojawić się w treści tekstów, ale nie możesz ich używać w dokuczliwy sposób. Dbaj o poprawną odmianę i buduj zdania poprawnie pod kątem językowym. Wprawdzie roboty Google muszą z Twojego tekstu wyczytać odpowiednie frazy, aby pomóc Ci w pozycjonowaniu, ale tekstu napisanego niepoprawnie, żaden klient nie przeczyta do końca, a chyba nie o to Ci chodzi?
Pasja zaklęta w pisaniu tekstów
Chyba najważniejsza w pracy copywritera jest pasja pisania tekstów. Nawet jeśli brzmi to banalnie, uwierz, że pisanie z przyjemnością ma największą moc. Oczywiście copywriter musi być także marketerem, aby rozumieć po jakie cele sięga swoim tekstem. Co więcej, jeśli wśród jego naturalnych zainteresowań znajdzie się właśnie marketing, można z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że pisanie tekstów będzie mu wychodzić na poziomie mistrzowskim (a przynajmniej profesjonalnym).
Dla mnie pisanie tekstów zawsze wiązało się z przyjemnością. Nie powinno to jednak dziwić, ponieważ jako polonistka zwyczajnie lubię kontakt ze słowem. Oczywiście wiele zależy od tematyki, dlatego doświadczony copywriter nie łapie każdego zlecenia, jakie tylko wpadnie mu w ręce, ale podejmuje się tylko tych, które naprawdę może wykonać profesjonalnie.
Jeśli nie odnajdujesz w sobie tej pasji, chętnie przejmę pisanie tekstów na Twoją stronę internetową. Wyślij do mnie wiadomość i wskaż czego potrzebujesz. Jeśli jeszcze nie masz pomysłu na swój content, chętnie pomogę Ci w planowaniu kolejnych tematów artykułów.
Copywriting – praca zdalna, idealna na czas pandemii
Próbujesz wygooglać: copywriting, jak zacząć? Jeśli nie jesteś przedsiębiorcą i czytasz ten tekst, ponieważ sądzisz, że pisanie tekstów to świetna praca zdalna na czas pandemii i możesz w tym zakresie szukać zleceń, zacznij od nauki. Szukaj informacji na temat content marketingu i pisania tekstów, jako copywriter. Jeśli sądzisz, że wynagrodzenie będzie samo spływać na Twoje konto bez wysiłku – poszukaj innego fachu 😉 Na początek, oprócz lekkiego pióra, potrzebujesz sporo wiedzy na temat SEO, budowania contentu i zasad prawidłowego konstruowania tekstów.
Profesjonalne pisanie tekstów, to nie to samo, co klepanie postów lajkowanych przez znajomych. Tu nie wystarczy fajnie pisać. Musisz rozumieć po co to tworzysz, dbać o poprawną polszczyznę i sprawdzić by Twój tekst był naprawdę wartościowy. Nigdy nie kopiuj, ponieważ wartościowe teksty muszą być unikalne. Zacznij od pisania do portfolio, aby potencjalni klienci mogli ocenić Twój styl i warsztat pisarski. Jeśli jednak pisanie tekstów nie przyniesie Ci satysfakcji i nie stanie się Twoją pasją, trudno będzie Ci realizować każde kolejne zlecenie. Łap wiatr w żagle, ale nie puszczaj steru. Kieruj swoją karierę na właściwy kurs. Twój.