Zasada jest jedna – nie wiesz jak to robić, zleć to specjalistom. Dlaczego? Żeby nic nie zepsuć 😉 Ale czy zawsze? Może jednak lepiej się tego po prostu nauczyć?
Dobra agencja marketignowa
Jeśli nie masz czasu lub chęci, aby samodzielnie działać z marketingiem swojej firmy, wówczas pozostaje Ci szukanie agencji marketingowej, która Cię w tym wyręczy. Tylko błagam, nie kieruj się kryterium ceny, tylko jakości. Co więcej, nie używaj argumentu w stylu: „to przecież tylko 5 minut roboty, a Wy chcecie stówę”. Skoro to 5 minut, to zrób to samodzielnie i miej stówkę w kieszeni 😉
Firma specjalizująca się w pozycjonowaniu może Ci bardzo pomóc. Niestety może też dużo zepsuć, jeśli będzie działać niedozwolonymi metodami. Znam takie przypadki, gdy strony trafiały na czarną listę Google, a wierzcie mi, że wydostanie domeny z tej czarnej otchłani jest cholernie trudne i co ważne, bardzo czasochłonne. Właśnie dlatego, jeśli szukacie firmy do pozycjonowania strony, zwróćcie uwagę na to, czy jest partnerem Google, sprawdźcie jakie firmy obsługuje. Ja samodzielnie nie pozycjonuję stron, ale współpracuję z firmą o ogromnej wiedzy i doświadczeniu w tym zakresie. Wiem, że jeśli ich polecę, to mój klient będzie zadowolony.
DIY – czyli zrób to sam
Możesz zdecydować się na samodzielne działania z kilku powodów:
- nie masz kasy, bo dopiero rozkręcasz biznes
- szkoda Ci kasy – stówa tu, stówa tam i zyski idą się paść
- masz ambicje, aby wszystko robić samodzielnie i zdobyć jak najszerszą wiedzę
- masz problem w stylu Zosi Samosi 😉
Jeśli choć jeden z powyższych punktów do Ciebie pasuje, wówczas pozostaje Ci działanie we własnym zakresie. Na szczęście marketing można pokochać.